הודעה לכל משתמשי אקו-ויקי: הותקנו בהצלחה גאדג'אטים על שרת האתר. ניתן לבחור מביניהם בדף ההעדפות האישיות. כמו כן, מהיום אפשר לכתוב משוב על הערך בתיבה שמתחתיו, לאחר הרשמה קצרה.

אקו-ויקי:מזנון

מתוך אקו-ויקי, מקום מפגש בנושאי אקולוגיה, חברה וכלכלה.
קפיצה לניווט קפיצה לחיפוש

המזנון של אקו-ויקי משמש לדיונים כלליים, קביעת מדיניות וקבלת החלטות כלליות בלבד – אך באפשרותכם גם להודיע בו על דיון המתקיים במקום אחר.

הערות ושאלות לגבי דפים ספציפיים יש לשאול בדף השיחה של הדף עצמו.

אם אתם זקוקים לעזרה, או שנתקלתם בבעיה כלשהי, פנו לדלפק הייעוץ.

להוספת נושא חדש ליחצו כאן. למענה יש להוסיף סימון נקודותיים (:) אחד יותר מהעונה מלפניך, בשביל לייצר הזחה, ויש לחתום בסוף המענה עם 4 סימני טילדה (~~~~).

תבנית:תיבת ארכיון

ארכיון

קביעת כללים למי מתמנה כמפעיל מערכת

שלום לחברי הקהילה,

מעולם לא הייתי מפעיל מערכת בקהילה ואין בכוונתי להתמנות לאחד אך אני מציע לגבש כללים לגבי מי מתמנה לאחד.

אני אישית חושב שקריטריונים סבירים הם למשל:

  • הוכחת ידע רלוונטי בעבודה עם MediaWiki
  • ותק של חודש לפחות לצד תרומות משמעותיות לאתר במהלך חודש זה (לשיקול דעת הביורוקרטים)
  • תרומה ספציפית כגון כתיבת חמישה ערכים מבוקשים עם מקורות שחיפוש מדויק על חלקים מהם בגוגל מעיד כי הם מקוריים ולא הועתקו לכאן ממיזם אחר (לשיקול דעת הביורוקרטים)

לפי דעתי, אין חובה שאדם יעמוד בכל אחד מן הכללים ובכל מקרה נדרשת הסכמה כוללת עד פרק זמן מקסימלי מצד הביורוקרטים מי לבסוף מתמנה או לא.

בברכה, ‏EqualizeE‏ • שיחה 08:35, 2 באוקטובר 2020 (IDT)

תודה. אני חושב שזה יהיה רלוונטי לעשות לפני פעילות לגיוס עורכים חדשים באופן אקטיבי. כרגע אנחנו עוד לא שם. בינתיים ממילא אני עובר על כל העריכות פה ומשפר, מעיר ומאיר היכן שנדרש. אם יש דעות נוספות מעורכים נוספים - אשמח לשמוע. עידן ד (שיחה) 18:25, 7 באוקטובר 2020 (IDT)
הערה כללית - אני חושב שבאקו ויקי למפעיל מערכת צריך להיות שתי תכונות נוספות. (מעבר לידע, ותק ותרומה). תכונה אחת היא נימוס או דרך ארץ כלפי משתמשים אחרים שכן הוא נדרש להתווכח עם אנשים אחרים ורצוי שזה יהיה בלי מריבות אישיות, ועם דיונים לגופו של עניין ועם רצון להוביל לשיתוף פעולה . התקרבות לקונצנזוס מדעי בקשר לידע וחתירה לקונצנזוס בקשר לפעולה , ראו דף תקשורת מקרבת . התכונה השניה היא עניין של ערכים. לאקו ויקי דווקא יש ערכים נורמטיביים וחתירה למטרה חברתית מסויימת והיא מניעת הכחדת האנושות או קיימות ומפעיל צריך להיות בקיא בצורה מסויימת בתחום ועם ערכים דומים. האזרח דרור (שיחה) 06:41, 21 באוקטובר 2020 (IDT)

יצירת חשבונות

שלום וברכה, אשמח לדעת מדוע צריך לבקש אישור להרשמה, ולא שיהיה אפשר להצטרף לעורכים של אקו-ויקי בלי לבקש אישור הרשמה? מתייג את האזרח דרור, עידן ד, EqualizeE.

שלום משתמש:נריה קלר
אני אגיב רק מדעתי האישית כמשתמש שאיננו מפעיל\ביורוקרט\סיסאדמין (בעל גישה לשרת);
אני אישית בעד הפרקטיקה הזו בטיעונים אלה (שאין לי מושג אם עידן ודרור חולקים אותם):
  • זה מנגנון מניעת ספאם שהוא די אפקטיבי ביחס לכמות הנרשמים לכאן, הנמוכה כיום יחסית למשל לויקיפדיה העברית.
  • זה נותן לקהילה לשמור על עצמה ממשתמשים ותיקים מסוימים בעלי כוח רב במיזמי MediaWiki אחרים מסוימים שהם לפי הבנתי חסרי כבוד בסיסי לאחר ונוטים לציניות קיצונית ולהתעליינות שאולי יטעו לחשוב שגישתם הפסולה לבריות נפוצה פה - כמובן שלא כל מי שעורך במיזמי MediaWiki אחרים הוא כזה (לכן הדגשתי "מסוימים" ביחס לאותם עורכים)
שפע ברכות, ‏EqualizeE‏ • שיחה 11:32, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
יהיה מאוד טוב אם תהיה אפשרות זו. גם יהיה מאוד טוב אם אנוניימים יוכלו לערוך. מגזין יהלום (שיחה) 19:37, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
שלום משתמש:מגזין יהלום; לדעתי טוב אם תוסיף "לדעתי" לפני דבריך; לגבי עריכת אנונימים - זה עניין אחר שלדעתי ראוי לדיון עצמאי ומוטב לא לדון בו בדיון הנוכחי פשוט כדי לא לערבב נושאים שונים ולהבטיח דיון נקודתי פורה. בברכה. ‏EqualizeE‏ • שיחה 20:16, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
אוקיי, תודה. מגזין יהלום (שיחה) 20:25, 11 באוקטובר 2020 (IDT)
מגזין יהלום, אני חשוב שכדאי לאשר הרשמה לחשבון ללא בקשה אבל לא לאשר עריכה מחוץ לחשבון כי אם יש עריכות מחוץ לחשבון אז מטבע הדברים יהיו גם השחתות. נריה קלר (שיחה) 18:59, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
נכון.. לדעתי, אם כמות המשתמשים הפעילים יהיה אפשר להסתדר עם משחיתים. מגזין יהלום (שיחה) 19:19, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
נכון, אבל זה לא בטוח... נגיד בויקיפדיה היתה השחתה שנשארה שנה וחצי ויש שם הרבה יותר משתמשים מפה. נריה קלר (שיחה) 20:18, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
אני חושב שפעם האופציה הזאת הייתה פתוחה כאן. מגזין יהלום (שיחה) 22:12, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
והיו השחתות מגזין יהלום? --נריה קלר (שיחה) 19:24, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
אני חושב שהיו ובגלל זה הפסיקו. מגזין יהלום (שיחה) 19:34, 13 באוקטובר 2020 (IDT)
אהה, אוקיי. SMirC-thumbsup.svg תודה רבה! מגזין יהלום --נריה קלר (שיחה) 14:07, 15 באוקטובר 2020 (IDT)
לפני מספר שנים היה ניתן לערוך באופן אנונימי. התכונה הוסרה עקב הכנסת קישורים חיצוניים פרסומיים על ידי בוטים באופן תדיר מאוד. עידן ד (שיחה) 11:58, 21 באוקטובר 2020 (IDT)
משתמש: עידן ד, מאז אותן שנים MediaWiki עברה שינויים רבים וייתכן שנוספו לה מנגנוני מניעת ספרים ריגוריים. אני ממליץ לתת צ'אנס נוסף לעריכה אנונימית החל מ-2021. בברכה. ‏EqualizeE‏ • שיחה 03:31, 29 באוקטובר 2020 (IST)
בעד. מגזין יהלום ~ שיחה 20:31, 29 באוקטובר 2020 (IST)
בעד חלש. דוגקן דוגקוןהודעה 20:55, 31 באוקטובר 2020 (IST)

אישור חשבונות

מה אתם אומרים על כך שמפעילי המערכת גם יוכלו לאשר חשבונות וכך יפחת העומס?. מגזין יהלום (שיחה) 14:12, 12 באוקטובר 2020 (IDT)

שלום משתמש:מגזין יהלום.
לפי הבנתי, בשאלתך טענת בעקיפין לקיומו של "עומס" (בכמות הנרשמים לאקו-ויקי); אינני מכיר עומס כזה - למיטב ידיעתי הביורוקרטים מסתדרים מצוין (אנא תקנו טעות אם הייתה משתמש:עידן ד ומשתמש:האזרח דרור) עם כמות הנרשמים הדלה מאד אצלנו; למעשה, חסרים לנו המון תורמים פעילים כפי שאפשר להבין מאקו-ויקי:בקשת דף.
בברכה. ‏EqualizeE‏ • שיחה 18:32, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
משתמש בויקיפדיה מחכה כבר חודש לאישור החשבון שלו.. מגזין יהלום (שיחה) 19:20, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
תודה על חלוקת המידע - מהכרותי עם המיזם מקרה כזה הוא יוצא מן הכלל ולא בנחלת הכלל ואינני יודע למה זה (אני לא אמון על זה) אך ייתכן ולביורוקרטים יש סיבה אחת או יותר לכך; אני מזמין אותך לפנות אליהם אישית באיימייל לבירור העניין. בברכה. ‏EqualizeE‏ • שיחה 19:46, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
בכל מקרה, נראה מה יגידו הבירוקרטים. מגזין יהלום (שיחה) 22:13, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
מתייג את האזרח דרור עידן ד אני מסכים עם מגזין יהלום ועם EqualizeE. דוגקן דוגקוןהודעה 22:35, 12 באוקטובר 2020 (IDT)
אני לא רואה סיבה מדוע מפעילי מערכת לא יאשרו חשבונות. בעבר בכלל היה אפשר לערוך גם בלי חשבון, אבל אז החלה מתקפה של רובוטי ספאם ונאלצנו לשנות. האזרח דרור (שיחה) 06:34, 21 באוקטובר 2020 (IDT)
חשוב לי שהבירוקרטים יאשרו את החשבונות כי מדובר באנשים שאני מכיר אישית וסומך עליהם. לא כל הבקשות מאושרות (רובן כן). בנוסף, ולא פחות חשוב, אני בודק את הפרטים כל חשבון חדש (גם בדיעבד). מה גם שאני לא מכיר בעיה של עומס - כל בקשה מאושרת תוך מספר שעות בדרך כלל. כך ש-3 בירוקטרים שיעברו על הבקשות זה מספיק לטעמי. עידן ד (שיחה) 11:54, 21 באוקטובר 2020 (IDT)

שוב בעיית Bad Gateway מחוץ לערך מדבריות האורן

ניסיתי להיכנס מקודם לדף משתמש:דוגקן ונתקלתי ב Bad Gateways שמופיעות לסירוגין כשמנסים להיכנס לדף מדבריות האורן.

כמו הדף מדבריות האורן, דף המשתמש של דוגקן עתיר תמונות והרי אני אישית סבור שהבעיה הזאת ייחודית לדפים עתירי תמונות; יקירי משתמש:עירא.

לפי דעתי מה שגורם לבעיה הזאת זה לפחות אחד הגורמים העיקריים לירידת מיקומים כללית של האתר בשנה וחצי האחרונות בגוגל וכדאי להקדיש לכך יותר תשומת לב. בברכה. ‏EqualizeE‏ • שיחה 08:43, 20 באוקטובר 2020 (IDT)

כנראה בגלל הגודל של הBytes. דוגקן דוגקוןהודעה 15:26, 20 באוקטובר 2020 (IDT)
לפני שנה בערך משתמש:עירא העביר את האתר לשרת חדש וזה פתר את כלל בעיות ה Bad gateway למעט אלו של הדף מדבריות האורן (וכעת אולי גם בהקשר דף המשתמש שלך); בהתבסס על ביקור בערכים ארוכים מאד (הרבה יותר ארוכים ממדבריות האורן מבחינת מלל) סבורני שהבעיה היא בתקשורת של התקן ה MediaWiki הנוכחי של אתר זה, עם WikiCommons (יש כשל בהעברת "המון תמונות"); לכן אשאל את משתמש:Eburcat האם יש איזה טסט אוטומטי טוב לאשר סופית האם זה כמות מלל או תקשורת עם WikiCommons (או שניהם יחדיו)? בברכה, ‏EqualizeE‏ • שיחה 15:52, 20 באוקטובר 2020 (IDT)
יש מלא באגים בשרת, בעייה ראשונה באג בגאדג'טים וסקריפטים, בעייה שנייה מדיה ויקי אינו מעודכן, בעייה שלישית בעייה בJS/CSS של הממשק המשתמש ובעייה רביעית אין מרחב טיוטה. דוגקן דוגקוןהודעה 16:34, 20 באוקטובר 2020 (IDT)
לפי דעתי האישית הבעיה החשובה ביותר היא קריסת דפים "טריוויאליים" כמו דף המשתמש שלך או הערך מדבריות האורן שכתבתי והביורוקרטים לא מעריכים נכונה את הנזק הטכני והתדמיתי שזה גורם למיזם וחבל. ‏EqualizeE‏ • שיחה 17:09, 20 באוקטובר 2020 (IDT)
משתמש:דוגקן אני מוטרד מכך שמשתמש:עידן ד מעדיף לכלות את זמנו בהעצמת הדף (העצום ממילא) אקו-ויקי:בקשת דף במקום להשתמש בזמן יקר זה בכדי להשיב לתהיותנו כאן;
אינני יודע מדוע אימץ לעצמו משתמש:עידן ד מתודת עבודה זו של תיעדוף דף אקו-ויקי:בקשת דף על גבי דף המזנון בו מתנהלים כעת דיונים חשובים ביותר בהקשר חוויית השימוש באתר; אני אודה למשתמש עידן ד אם ירפה מעט מהדף הנ"ל ויתן דעתו בסוגיות שהעלינו. בברכה. ‏EqualizeE‏ • שיחה 18:23, 20 באוקטובר 2020 (IDT)
קריסת דפים עלולה בהחלט להיות בעיה, לצערי אני לא יודע מה אפשר לעשות כדי לפתור בעיה זו. יש רעיונות? האזרח דרור (שיחה) 06:51, 21 באוקטובר 2020 (IDT)
משתמש:האזרח דרור, לפי דעתי קריסת דפים ממש לא רק "עלולה להיות בעיה" אלא זו בעיה של ממש - בעיה רצינית, חריפה, הרסנית, או כל הגדרה רלוונטית אחרת. ‏EqualizeE‏ • שיחה 09:27, 22 באוקטובר 2020 (IDT)

בעקבות דברי דרור - הסבר הבעיה האמיתית

משתמש:האזרח דרור, הבעיה כאן היא לא קריסת דפים באופן כללי אלא קריסת דפים המכילים המון תמונות (לפחות המון תמונות שמיובאות לכאן מ WikiCommons).
למקרה שתהית מה זה "המון תמונות", ספרתי כרגע את כמות התמונות בדף משתמש:דוגקן ובדף מדבריות האורן (אחרי שקיבלתי בשניהם Bad gateway);
אם אני לא טועה, בדיוק כמו בדף מדבריות האורן, גם בדף משתמש דוגקן, כל התמונות, ללא יוצא מן הכלל, מיובאות מ WikiCommons.
אני הגעתי למסקנה שהדרכים היחידות לפתור את הבעיה הן לאתר את באג אפשרי שגורם לתקשורת לקויה עם WikiCommons ולתקן את הבעיה (אם קיים באג כזה) או פשוט לשדרג קיצונית את השרת כך שיגיש את הדפים האלה ללא שום בעיית "כובד" מזדמנת.
קצת נמאס לי מכך שמזניחים את התופעה הזאת שגם הולך ונגמר לי הזמן להתעסק איתה --- האתר החשוב הזה נפגע מבעיה זו טכנית, שיווקית ותדמיתית (יוקרת המיזם נפגעת); בפירוש יש זלזול (מצטער, פשוט אין לי מילה אחרת) בעניין החשוב הזה. אני מבקש בתחינה גדולה תשובה ברורה ממשתמש:עירא מה לעשות עם הבעיה הזאת.
בברכה. ‏EqualizeE‏ • שיחה 10:09, 21 באוקטובר 2020 (IDT)

דיון עוקב לתגובתי לדרור

אם למשתמש:עירא אין משאבים מיותרים לנסות לאתר את הבאג התאורטי ו\או לשדרג את השרת, אני מציע שהעמותה לכלכלה בת קיימא תשכור את שירותיו של מתכנת מומחה MediaWiki שינסה לעשות זאת;
אם לא יימצא באג אז אני מציע שתעברו לאחסון אחר כגון מסוג PaaS כמו זה המוצע מ-Microsoft Azure שבו יטפלו עבורכם בהכל מסביב לשעון - במערכת ההפעלה, בשרתים של סביבת השרת (שרת ווב, שרת PHP, שרת בסיס נתונים, שרת אימייל וכו') ומן הסביר שגם יבצעו עבורכם עדכונים אוטומטיים ל MediaWiki ויטפלו בקריסות כלליות ללא ידיעתכם. אפשר להעביר את האתר לשרת חדש כזה, לבדוק שהוא עובד שם ללא בעיה משמעותית ואם הוא עובד שם ללא בעיה משמעותית להפנות את הדומיין לשרת החדש. בברכה. ‏EqualizeE‏ • שיחה 12:30, 21 באוקטובר 2020 (IDT)

אנא תגובתך הדחופה בעניין משתמש:עידן ד. ‏EqualizeE‏ • שיחה 12:41, 21 באוקטובר 2020 (IDT)
אני לא חושב שלעמותה יש מספיק כסף לזה. אנחנו מאד בעד שיפור האתר - אבל זה דורש סיוע מאחרים. האזרח דרור (שיחה) 10:55, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
משתמש:האזרח דרור - עבורי הולך ומסתמן שמדובר בעניין של שרת (חומרה) או של באג; אם זה עניין של שרת (חומרה) בלבד אתם יכולים לקבל אחלה פיתרון FaaS כגון המוצר GoGeek של חברת SiteGround בסביבות ה-50 ש"ח לחודש לפני הנחה (באם תיקחו את השירות לשנתיים או יותר) שבמוצהר מתאים לאתרים עם עד 100,000 גולשים בחודש ואם במקום FaaS תרצו פיתרון PaaS אז אני מעריך שאיש מכירות של Microsoft Azure (או כל חברת Cloud אחרת) יתן לכם הערכת מחיר סופי של עד 500 ש"ח לחודש בהתאם לנתונים הטכניים שבזמנו מצאתי בחשבון ה Google Search Console שלכם.
אני לא אאמין לטענה שהעמותה לא יכולה להרשות לעצמה להוציא 40-50 ש"ח לחודש על אחסון FaaS עם תמיכה מסביב לשעון. ‏EqualizeE‏ • שיחה 14:42, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
זה דורש תגובה מאנשים יותר מקצועיים ממני בתחום. האזרח דרור (שיחה) 15:30, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
למי הסמכות לקבל החלטה בנושא בין אם זו למשל החלטה על שכירת מתכנת מומחה MediaWiki לשעתיים עבודת אבחון וטיפול בבאג פוטנציאלי ובין אם זו למשל החלטה על מעבר לשירות אחסון FaaS בבערך 45 ש"ח לחודש עם תמיכה מסביב לשעון? (אם אני צריך להמר זה משתמש:עידן ד אבל אולי הסמכות היא שני אנשים ויותר וכמובן שצריכה להיות סמכות). ‏EqualizeE‏ • שיחה 19:03, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
כמה עכשיו משלמים על אחסון השרת?. מגזין יהלום (שיחה) 20:30, 22 באוקטובר 2020 (IDT)
השרת הוא ללא תשלום - אנחנו מתארחים פרו בונו. יש המון שיפורים שצריך לעשות באתר בעתיד, ויש המון שיפורים שנעשים כרגע. כרגע אני לא רואה איך אנחנו מגיעים לטפל בבעיה הספציפית הזו ברמת השרתים של האתר. בהמשך, כשיהיה לי יותר זמן, ושאוכל להקדיש יותר לפיתוח האתר, מקווה שאוכל להתייחס לזה במסגרת תוכנית עבודה כוללת ומסודרת. עידן ד (שיחה) 23:21, 24 באוקטובר 2020 (IDT)
עידן, לפי מה שהבנתי מעירא בשיחה:בדיקה:מדבריות האורן עם תמונות מקומיות בלבד מקור הבעיה ב WikiCommons ולא בשרת כך שייתכן שאין צורך לשדרג את סביבת השרת מבחינת חומרה. אני מקווה לברר עוד בנושא. בברכה. ‏EqualizeE‏ • שיחה 23:52, 24 באוקטובר 2020 (IDT)
עידן ד כמה עולה תחזוקת האתר למשך שנה?. 09:28, 25 באוקטובר 2020 (IST)
שמח לשמוע EqualizeE. בכל מקרה אבדוק את זה בהמשך כי יכול להיות שזה משפיע על ערכים נוספים כבעיה רוחבית. מגזין יהלום זה פחות המקום של המזנון לדון בענייני מטא. יכול לפנות במייל. עידן ד (שיחה) 21:38, 25 באוקטובר 2020 (IST)
תודה. אשלח לך מגזין יהלום (שיחה) 09:23, 26 באוקטובר 2020 (IST)
לעידן ושאר חברי הקהילה, לפי דעתי זה בטוח משפיע על ערכים נוספים; לא רק כי הבעיה רוחבית (כלומר משפיעה על שני ערכים או יותר) אלא כגורמת נזק לאתר שמנועי חיפוש מזהים כפחות איכותי בכללותו. ‏EqualizeE‏ • שיחה 02:08, 27 באוקטובר 2020 (IST)

העלאת קובץ לאקו

בלחיצה על תפריט אקו בצד ימין, אני מקבל את הדף הזה. זו איננה טעות, והדף נמצא בוויקיפדיה במקום באקו.
בהקשת ה-url הנכון, אני מקבל את הדף הזה. איך מעלים קובץ לאקו? דוריאן (שיחה) 19:40, 26 באוקטובר 2020 (IST)

דוריאן מיוחד:העלאה זה בעיה בדף המדיה ויקי. אתה יכול להסיר זאת דרך העדפות, וכך תוכל לעלות. 19:55, 26 באוקטובר 2020 (IST)
תוקן. מגזין יהלום ~ שיחה 20:49, 26 באוקטובר 2020 (IST)

דיווח על באג - אין בדף זה כפתור "פסקה חדשה"

אך בדפים אחרים יש. ‏EqualizeE‏ • שיחה 13:14, 29 באוקטובר 2020 (IST)

כן. ככה זה בכל מרחב אקו-ויקי. בגלל זה יש כפתור בפתיח של המזנון - פתיחת נושא חדש. גם בוויקיפדיה בעבר לא היה אפשר לפתוח נושא חדש במרחב האתר וזה השתנה שם. אולי בשדרוג הגרסה של מדיה ויקי, תוך שבוע-שבועיים, זה ישתנה. אם לא אפשר להוסיף את הנקודה באקו-ויקי:פרוייקט שיפור הממשק. עידן ד (שיחה) 20:06, 29 באוקטובר 2020 (IST)

דיווח על באג מהיומיים האחרונים - שינויים אחרונים פותח טאב-דפדפן חדש במקום להיפתח בטאב-הדפדפן הקיים

בויקיפדיה העברית זה לא קורה לי עם אותו דפדפן בדיוק. ‏EqualizeE‏ • שיחה 13:14, 29 באוקטובר 2020 (IST)

נכון. יצרנו בזמנו שקישורים חיצוניים יפתחו בדף חדש אבל לא מכיר שינוי לגבי דפים פנימיים. מוזמן להוסיף את הנקודה באקו-ויקי:פרוייקט שיפור הממשק אם לא תהיה פה התקדמות. עידן ד (שיחה) 20:01, 29 באוקטובר 2020 (IST)
נמצא המקור לבאג. ראה שיחת משתמש:עידן ד#שינוי קישור. עידן ד (שיחה) 21:26, 29 באוקטובר 2020 (IST)

ניתוק מהחשבון

לאחרונה יש אצלי ניתוק מהחשבון. הניתוק קורה גם באמצע עריכה, ללא כל הודעה. ביצעתי "תצוגה מקדימה" והיה כתוב: "אין באפשרותך לערוך וכו'". כמעט איבדתי את הטקסט שכתבתי. הצלחתי להציל אותו, אף על פי שהיה כתוב: "תוכן הדף פג". כתוצאה מכך אני נאלץ לגבות כל טקסט שאני כותב, על מנת לא לאבד אותו שוב. דוריאן (שיחה) 20:57, 29 באוקטובר 2020 (IST)

גם לי זה קורה, ורק לאחרונה. אתמול זה היה ממש תדיר, היום האתר "מחזיק" אותי בפנים יותר זמן. לפעמים יש גם הודעת שגיאה שאני מקבל, משהו בסגנון של ניתוק ההתחברות עקב חשש להתחזות ממחשב אחר. אצרף את הנוסח המדוייק לפה ברגע שזה יקרה שוב. יכול להיות זה יעזור לפיתרון הבאג. דוריאן, אתה גולש דרך מודם קווי או סלולרי? אשמח לרעיונות למה זה קורה מחברי הקהילה כי זה באג לפיתרון דחוף. עידן ד (שיחה) 21:30, 29 באוקטובר 2020 (IST)
אני גולש ממחשב דרך ראוטר סלולרי. דוריאן (שיחה) 21:33, 29 באוקטובר 2020 (IST)
מעניין. גם אני. עידן ד (שיחה) 21:34, 29 באוקטובר 2020 (IST)
גם אצלי, מוזר; לא אתפלא אם זה קשור להתקנות הגאדג'טים השונים (אולי אני טועה כמובן). בברכה. ‏EqualizeE‏ • שיחה 12:59, 30 באוקטובר 2020 (IST)
גם לי זה קורה. ניסיתי כמה פעמים להגיב פה והחשבון התנתק. מגזין יהלום ~ שיחה 13:13, 30 באוקטובר 2020 (IST)

אני מתכוון לא להעלות את כל התמונות של מדבריות האורן לכאן מקומית

כבר עשיתי הכנות להעלות את כל 62 התמונות בערך מדבריות האורן לעץ הקבצים המקומי של אקו ויקי, לטפל ברישיונות, לתת ייחוסים איפה שנדרש לעשות כן וכו' ואז התחרטתי;
במחשבה שנייה הגעתי למסקנה שתמונות מקומיות בערך זה זו לא גישה נכונה - לא מוסרית, לא טכנית ולא משפטית.
מצער אותי שאחרי כל ההשקעה שלי בערך מצפים ממני גם להעלות את כל התמונות שלו מקומיות מה שלא אעשה עקרונית (מעבר לכך שזה פיתרון חורני המהווה בזבוז זמן רציני).

משתמש:עירא הציע בשיחה:בדיקה:מדבריות האורן עם תמונות מקומיות בלבד את הפיתרון החלופי הבא:

להשתמש בקומונס בלי שאילתות BACKEND

אני מניח שהשיטה היא AJAX/AJAJ בה אינני בקיא; אולי יש דרך פשוטה לקריאות כאלה לאחר התקנת תוסף? אולי אפילו לא חייבים להתקין תוסף? אנא תשובתך משתמש:Eburcat. בברכה. ‏EqualizeE‏ • שיחה 13:28, 30 באוקטובר 2020 (IST)

שלום חברים, עקב פרישתי מהמיזם הרי שבעניין זה אין לי אלא לקוות שתמצאו פיתרון בהקדם. תודה רבה על העזרה עם זה עד כה. ‏EqualizeE‏ • שיחה 15:01, 30 באוקטובר 2020 (IST)